HTML

Wien

reklám

Friss topikok

Linkblog

Döbbenetes! Eltitkolt kényszerleszállás Bécs mellett? Exkluzív zalai beszámoló a helyszínről!

2009.02.04. 16:46 theprett

Kényszerleszállást hajtott végre hétfőn a Fly Emirates egyik Boeing 777-ese a Bécstől 18 kilométerre lévő schwechat-i reptéren. Az eset nem szivárgott ki, mély hallgatás övezi a történteket, ám a gépen zalai utasok is voltak, akik exkluzív telefonos beszámolót adtak lapunknak.

A Fly Emirates 128-as járata Bécsből  Dubaiba tartott, a fedélzetén több magyar, közük 3 nagykanizsai utassal, mikor Kecskemét felett közölte a pilóta, hogy a légkondicionáló meghibásodása miatt vissza kell fordulniuk.

A nagykanizsai utasok elmondása szerint ekkor még csak azt észlelték, hogy a megszokottnál lassabban halad a gép, s folyamatosan süllyed, ám amikor a gép a schwechat-i reptérre értek megdöbbentő látvány fogadta őket: tűzoltóautók és mentők sokasága várta az érkező gépet, akár a filmekben, mikor vészhelyzetbe került gépet fogad a reptér.

A nagykanizsaiak beszámolója szerint ekkor már érezni lehetett, hogy nagyobb a baj, de történni nem történt semmi, az utasokat senki sem tájékoztatta a helyzetről, s mindeközben az utaskísérőkön láthatóan egyre nagyobb pánikhangulat lett úrrá.

Információik szerint a repülési szabályzat előírja, hogy vészhelyzet, illetve veszély esetén az utasok biztonsága elsődleges, a lehető leghamarabb törekedni kell arra, hogy elhagyják a gépet, ám a Boeing 777-es utasai közel két órát ültek a már a reptéren álló járműben, ahonnan telefonálni sem tudtak. Hogy a térerő hiánya vagy esetleg valamilyen „beavatkozás” némította el a telefonokat, nem tudjuk, az viszont tény, hogy a reptéri felkészültség és a pánikhangulat nem volt alaptalan, ugyanis kiderült: kigyulladt a Boeing egyik hajtóműve… 

- Annak ellenére, hogy egyre nagyobb lett a pánik  - többeket el is különítettek - nem engedtek leszállni minket a gépről - mesélte atörténtekről Papp Károly. - Csak ekkor tudtuk meg, hogy nem a légkondicionáló romlott el, hanem kigyulladt az egyik hajtómű. Ezután még közel két órán keresztül ültünk a gépen, mígnem újra beindították a hajtóművet. A felszállás azonban elmaradt... Laikusként ugyan nem tudom megállapítani, hogy mekkora veszélyben voltunk, ám a fejetlenség, a bizonytalanság riasztó volt.

- Viszonylag sok légi utazás van már mögöttem, eddig körülbelül 110 le- és felszállást éltem meg, ám a hétfőihez hasonló esetet ez idáig még nem tapasztaltam - fogalmazott Horváth Endre, aki mint mondta: fontos üzleti tárgyalásuk lett volna Dubaiban, befektetőket keresnek ugyanis egy Motocross pálya, illetve egy jet-ski pálya kialakításához, ami történetesen a sávolyi MotoGP pálya közelében lenne.

Mint azt Dara Roland, a kanizsai társaság harmadik tagja elmondta: miután leszálltak a repülőről egy ideig senki sem tudott használható információt adni, jó darabig azt sem tudták az utasok, hogy hol fognak enni és aludni. 

Estefelé aztán mindenkit elszállásoltak,  úgy tudjuk, kedden délután újra felszálltak és elindultak Dubai felé, de több kérdés nyitott. Mikét lehetséges, hogy az utasokat nem tájékoztatták? Mi történt valójában a gépen? Miért kényszerültek két órát vesztegelni a járműben? Miért nem működtek a mobilok? Miért nem szólnak a hírek a gép kényszerleszállásáról?  Ezekre nem kapunk választ, ám a nagykanizsai utasok részletes beszámolójából egyértelműen kiderül, valami nem volt rendben a Fly Emirates Dubaiba indult Boeing 777-esével…
 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://wien24per7.blog.hu/api/trackback/id/tr37922641

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lifelike 2009.02.07. 22:02:05

1., szep lenne ha minden technikai hiba miatt modositott repulesi tervet bemondana a tv meg a radio...
2., az emirates londoni jarata at tudta volna venni a jarat utasait ha erre szukseg lett volna
3., naponta sokezer 777-es repul a vilagban, ezek kozott mindig van aminek valami baja van, nincs ebben semmi extra
4., nincs olyan szerkezet se a gepen se a repteren amivel blokkolni lehet a mobiltelefonokat, szimplan olyan helyen lehettek ahol nem volt terero (ennyire ne legyunk mar paranoidok...)

evivagyok 2009.02.20. 11:43:41

Ezen a gepen ott ultem en is es konkretan nem ez tortent. En is laikus vagyok, tehat nem tudom, hogy valoban mekkora veszelyben voltunk, de:
1. mindig pontos es megnyugtato (es nagyon udvarias) tajekoztatast kaptunk a kapitanytol a helyzetrol es hogy mi miert tortenik
2. terero volt a gepen, en magam is telefonaltam
3. nem gyulladt ki semmi, bar valo igaz, hogy tuzoltok vartak minket landolas utan a repteren.
....es sorolhatnam....

süti beállítások módosítása