Kényszerleszállást hajtott végre hétfőn a Fly Emirates egyik Boeing 777-ese a Bécstől 18 kilométerre lévő schwechat-i reptéren. Az eset nem szivárgott ki, mély hallgatás övezi a történteket, ám a gépen zalai utasok is voltak, akik exkluzív telefonos beszámolót adtak lapunknak.
A Fly Emirates 128-as járata Bécsből Dubaiba tartott, a fedélzetén több magyar, közük 3 nagykanizsai utassal, mikor Kecskemét felett közölte a pilóta, hogy a légkondicionáló meghibásodása miatt vissza kell fordulniuk.
A nagykanizsai utasok elmondása szerint ekkor még csak azt észlelték, hogy a megszokottnál lassabban halad a gép, s folyamatosan süllyed, ám amikor a gép a schwechat-i reptérre értek megdöbbentő látvány fogadta őket: tűzoltóautók és mentők sokasága várta az érkező gépet, akár a filmekben, mikor vészhelyzetbe került gépet fogad a reptér.
A nagykanizsaiak beszámolója szerint ekkor már érezni lehetett, hogy nagyobb a baj, de történni nem történt semmi, az utasokat senki sem tájékoztatta a helyzetről, s mindeközben az utaskísérőkön láthatóan egyre nagyobb pánikhangulat lett úrrá.
Információik szerint a repülési szabályzat előírja, hogy vészhelyzet, illetve veszély esetén az utasok biztonsága elsődleges, a lehető leghamarabb törekedni kell arra, hogy elhagyják a gépet, ám a Boeing 777-es utasai közel két órát ültek a már a reptéren álló járműben, ahonnan telefonálni sem tudtak. Hogy a térerő hiánya vagy esetleg valamilyen „beavatkozás” némította el a telefonokat, nem tudjuk, az viszont tény, hogy a reptéri felkészültség és a pánikhangulat nem volt alaptalan, ugyanis kiderült: kigyulladt a Boeing egyik hajtóműve…
- Annak ellenére, hogy egyre nagyobb lett a pánik - többeket el is különítettek - nem engedtek leszállni minket a gépről - mesélte atörténtekről Papp Károly. - Csak ekkor tudtuk meg, hogy nem a légkondicionáló romlott el, hanem kigyulladt az egyik hajtómű. Ezután még közel két órán keresztül ültünk a gépen, mígnem újra beindították a hajtóművet. A felszállás azonban elmaradt... Laikusként ugyan nem tudom megállapítani, hogy mekkora veszélyben voltunk, ám a fejetlenség, a bizonytalanság riasztó volt.
- Viszonylag sok légi utazás van már mögöttem, eddig körülbelül 110 le- és felszállást éltem meg, ám a hétfőihez hasonló esetet ez idáig még nem tapasztaltam - fogalmazott Horváth Endre, aki mint mondta: fontos üzleti tárgyalásuk lett volna Dubaiban, befektetőket keresnek ugyanis egy Motocross pálya, illetve egy jet-ski pálya kialakításához, ami történetesen a sávolyi MotoGP pálya közelében lenne.
Mint azt Dara Roland, a kanizsai társaság harmadik tagja elmondta: miután leszálltak a repülőről egy ideig senki sem tudott használható információt adni, jó darabig azt sem tudták az utasok, hogy hol fognak enni és aludni.
Estefelé aztán mindenkit elszállásoltak, úgy tudjuk, kedden délután újra felszálltak és elindultak Dubai felé, de több kérdés nyitott. Mikét lehetséges, hogy az utasokat nem tájékoztatták? Mi történt valójában a gépen? Miért kényszerültek két órát vesztegelni a járműben? Miért nem működtek a mobilok? Miért nem szólnak a hírek a gép kényszerleszállásáról? Ezekre nem kapunk választ, ám a nagykanizsai utasok részletes beszámolójából egyértelműen kiderül, valami nem volt rendben a Fly Emirates Dubaiba indult Boeing 777-esével…